Mobilshopen köpvillkor

Mobilshopen webshop drivs av:

Kenneth Meijer AB
Org.nr: 556953-5304 – Godkänd för F-Skatt.

Samtliga varor levereras direkt från våra leverantörer (direktleverans).

Betalningssätt

Hos Mobilshopen kan du välja att betala med betalkort, faktura 14 dagar eller dela upp din betalning. Vi har avtal med Klarna och använder Klarnas checkout med säker standard för betalning. Läs mer om Klarnas köpvillkor här.

Priser

Alla priser som anges är inklusive moms och exklusive frakt. Fraktkostnad debiteras minimum med 29 kr/ per beställning. Idag kan Mobilshopen endast erbjuda frakt innanför Sverige.

Leveranstid

Om ingen annan information anges vid kassan eller direkt på produktens sida, är leveranstiden normalt 2-4 dagar.

Leveranssätt

Leverans av beställda produkter sker med direktleverans från våra leverantörer/ grossister, och fraktas med PostNord eller DHL om inget annat anges i kassan. Vid skrymmande paket skickas beställningen direkt till dörr på angiven adress.  OBS!! Mottagare måste legitimera sig med giltig ID-handling (ID-kort, körkort). Var noga med att ange giltigt mobilnummer. Du får en sms-avisering när paketet anlänt till ditt ombud.

Ej uthämtat paket hos ditt ombud

Du har 12 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos ditt ombud från det att ombudet tagit emot leveransen. Skulle paketet inte hämtas ut inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till Mobilshopens leverantör.
För ej uthämtade beställningar som returneras till Mobilshopens leverantör, kostar en ny frakt 395 kr, oavsett orderns värde. Obetalda fakturor behandlas av Klarna, vidare till inkasso. Vi samarbetar med Polisen gällande bedrägerier.

Fraktkostnad inom Sverige

Fraktkostnad debiteras minimum med 29 kr/ per beställning om inget annat anges vid kassan/ checkout, oavsett hur liten eller stor order du skapar. Idag kan endast frakt inom Sverige erbjudas.

Ångerrätt & reklamation

Vi har 14 dagars ångerrätt på samtliga av våra varor.  KONTAKTA ALLTID Mobilshopen kundtjänst innan retur av produkt. Villkoren är att produkten returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning när en sådan finns. Det är kundens ansvar att emballera produkten väl och säkert enligt Moilshopen villkor. Fraktskadade produkter godkännes inte och återbetalas ej. Du hittar mer detaljerade instruktioner här!

Reklamation

Kontakta Mobilshopen kundtjänst så snart som möjligt per mail när du önskar reklamera en vara så att vi vet vad reklamationen avser.

Återbetalning

Vid retur eller reklamation får du som kund pengarna tillbaka inom 5 bankdagar från den dag då vår leverantör mottagit och granskat reklamationen(produkten) och gett ett OK.